A 18 fővel és 6 db OKUMA CNC géppel működő CursorCNC egyik piacon elismert jellemzője, hogy a hasonló méretű KKV-khoz képest sokkal több digitális megoldást használ a folyamataik szabályozásához, fejlesztésekhez és nem utolsó sorban az ügyfelek tájékoztatásához. Ezek pedig nem csak a vezetők, de a dolgozók számára is sok hasznos előnnyel járnak.
A KKV szektorban bérforgácsolással foglalkozó vállalatok mindegyike küzd a nehezen elérhető munkaerővel, az árversennyel, az emelkedő minőségi elvárásokkal, információhiánnyal a döntések előkészítésében, nem utolsó sorban pedig a megbújó költségek okozta fejfájással. A digitalizáció biztosította előnyök közül az általam leggyakrabban használtak:
- a pontosan visszafejthető hiba okok,
- a biztosan feltárható költségek,
- a kapacitás eloszlás kezelése
- a tervezhető karbantartási feladatok elvégzése külön dedikált ember nélkül.
A Smartus Zrt. által fejlesztett SmartConnect szoftver valós idejű rálátást biztosít a gépen futó programokra, hibákra és elvégzendő karbantartási lépésekre. A szoftver által összegyűjtött adatok pillanatok alatt értelmezhetővé teszik a projektekre fordított idő, és az elégetett energia mértékét. Az előforduló hibáknál pedig látható minden gépi előzmény. A program bármely okos eszközön fut, és képes az automatikus riportolásra.
Azok, akiknek személyesen mutatom meg, általában megkérdezik, hogy hogyan fogadták az üzemben dolgozó kollégák a munkájukra való magas fokú rálátást, ami egy kamera képénél több és pontosabb információval szolgál.
Ahogy az várható volt, a lelkesedés a bevezetési időszak kezdetén alacsony volt. De a szoftver könnyű kezelhetősége, gyors áttekinthetősége és a számszerűen addig nem látott adatok kellően szórakoztatóak ahhoz, hogy az egyébként lelkes és motivált csapat használni kezdje. Az elmúlt hónapokban rendszeres, hogy egy-egy kolléga maga kéri, hogy egyeztessük az általa végzett munka statisztikáit, vagy ha elakadása van, a szoftver által tárolt adatokból, előzményekből segítsünk feltárni annak okait. Fontos, hogy a szoftver adta adatok soha nem szolgálnak szankciók alapjául, sokkal inkább a kollégák támogatásának eszköze.
Az ipar 4.0 SmartConnect-en túl alkalmazunk mesterséges intelligencia segítségével működő kapacitáskezelőt, ami világosan mutatja egy-egy nem tervezett változás minden következményét az üzemben. Van továbbá egy feladatkezelő szoftverünk, ami számos irodai adminisztratív feladatot automatizál. A projektek előrehaladása vagy elakadása függvényében teendőket hoz létre, figyelmezteti a kollégákat, vagy információt küld a vevőnek rendelése állapotáról.
Heti szinten órákat spórolunk ezek segítségével, de ami ennél is fontosabb, minimális költségek mellett egy a dolgozó kollégákat támogató szakmai légkört építettünk demotiváló adminisztrációs lépések nélkül.
Sipos Ádám
Cégvezető